[O2] Pierwszy przegląd po 15kkm

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Fok3r
    Classic
    • 2009
    • 15

    [O2] Pierwszy przegląd po 15kkm

    Zamieszczone przez herman
    Maicroft a pzreplywke?? kanal 3-ci??
    tak , testujesz ją od mniej wiecej 1350 obr/min aż do 4200 obr/min , wartosc Actual powinna być większa od specified zazwyczaj
  • Misiek_Kw
    Classic
    S_OCP Member
    • 2007
    • 16

    #2
    [O2] Pierwszy przegląd po 15kkm

    Witam wszystkich,
    wybieram się właśnie na pierwszy przegląd moją O2. Autko fabrycznie ustawione jest na QG1, ale z okazji zbliżających się wypadów wakacyjnych wole już teraz bujnąć się do serwisu. I tak przy okazji spisałem sobie usterki, które wynikły podczas mojej 9-miesięcznej eksploatacji (na dzień dzisiejszy 14.900 km):

    - ubytki płynu hamulcowego (pierwszy objaw przy ok. 8000 km – kontrola w ASO – sprawdzono układ, dolano płynu) i przy 14.500 km to samo - kontrolka na desce co chwile mruga i pika, a poziom płynu na MIN),

    - parowanie szyby przedniej w momencie włączania klimatyzacji – objaw występuje wyłącznie pod wieczór, bądź podczas opadów deszczu – po zapaleniu silnika i włączeniu klimatyzacji szyba zaparowuje tak bardzo, że nic przez nią nie widać, jednakże zaraz odparowuje i jest OK,

    - zapach stęchlizny po wyłączeniu klimatyzacji, bądź podczas jazdy bez włączonej klimatyzacji, podobny zapach pojawia się podczas włączania biegu wstecznego bądź zamykania obiegu powietrza – prawdopodobnie zagrzybiony układ, ale samochód ma 9 miesięcy dopiero i coś chyba nie tak z tym

    - dosyć słyszalne tarcie klocków hamulcowych podczas hamowania – podczas deszczu objaw zanika, widoczne ślady rdzy na tarczach hamulcowych

    - i to co mnie denerwuje najbardziej: skrzypienie klamek wewnętrznych gdy się za nie ciągnie i dudnienie z okolic głośników podczas słuchania głośniej muzyki

    - Stream MP3 gubi fale, szumi i czasami zawiesza się podczas słuchania płyt, ale jak wyczytałem z Forum to już standardowy problem.

    A tak to wszystko gra i chodzi, średnie spalanie przez 9 miesięcy i ok.15kkm komputer pokazuje na 8,3l/100 km (60% miasto, 40% trasa).

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Cos ktos mąci ;D

      Zamieszczone przez Misiek_Kw
      - ubytki płynu hamulcowego (pierwszy objaw przy ok. 8000 km – kontrola w ASO – sprawdzono układ, dolano płynu) i przy 14.500 km to samo - kontrolka na desce co chwile mruga i pika, a poziom płynu na MIN),
      Dolali i bylo ile?? Jesli pompa jest szczelna i nie zwiewa nigdzie, to ubywa, bo zuzywaja sie klocki hamulcowe i i plyn schodzi w dol zbiorniczka

      Zamieszczone przez Misiek_Kw
      - parowanie szyby przedniej w momencie włączania klimatyzacji – objaw występuje wyłącznie pod wieczór, bądź podczas opadów deszczu – po zapaleniu silnika i włączeniu klimatyzacji szyba zaparowuje tak bardzo, że nic przez nią nie widać, jednakże zaraz odparowuje i jest OK,
      Nie byl kiedys zalany filtr kabinowy, tak moze byc i bedzie parowac, na skutek roznic temperatur i takich tam. Czasem paruje czasem nie. Czasem wystarczy czesciej myc szybe od srodka i problemu nie ma - u mnie pomoglo bo tez czasem parowala.

      Zamieszczone przez Misiek_Kw
      - zapach stęchlizny po wyłączeniu klimatyzacji, bądź podczas jazdy bez włączonej klimatyzacji, podobny zapach pojawia się podczas włączania biegu wstecznego bądź zamykania obiegu powietrza – prawdopodobnie zagrzybiony układ, ale samochód ma 9 miesięcy dopiero i coś chyba nie tak z tym

      Po miesiacu uzywania klimy, moze zaczac smierdziec, zostaw kielbase w bagazniku i obserwuj kiedy zacznie smierdziec :twisted: Z grzybek od klimy jest tak samo. Smierdzi chwile zapewne i przestaje po wlaczeniu auta.

      Zamieszczone przez Misiek_Kw
      - dosyć słyszalne tarcie klocków hamulcowych podczas hamowania – podczas deszczu objaw zanika, widoczne ślady rdzy na tarczach hamulcowych
      To moze subiektywne odczucie. A co do rdzy, to kiedy ta rdza jest. Po jezdzie, czy rano jak wsiadasz do auta, albo po deszczu?? Przod, tyl rdzewieje :?:

      Zamieszczone przez Misiek_Kw
      A tak to wszystko gra i chodzi, średnie spalanie przez 9 miesięcy i ok.15kkm komputer pokazuje na 8,3l/100 km (60% miasto, 40% trasa).
      Dla uscislenia komputer pokazuje srednie spalanie z ostatnich 100 godzin jazdy Oczywiscie jak nie kasujesz co tankowanie komputera z 2-ki
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • KrisMil
        Classic
        • 2007
        • 27

        #4
        Coś dużo uwag jak na przegląd po 15kkm

        U mnie 1 przegląd był po 29kkm (6 miesięcy)
        Koszty ok. 350zł + olej CASTROL SLX LONGLIFE III 5W30 5L za ok. 200zł.
        Choć weszło im tylko 4L co jest dość podejrzane...

        Innych uwag co do samochodu: BRAK

        Radio, jak radio... nie ma sensu się rozpisywać, bo o usterkach już wszyscy piszą.

        Komentarz

        • Maciek_H
          Rider
          • 2006
          • 320

          #5
          Z klimą mam identyczne objawy. Czasem szyba natychmiast zaparuje bo widocznie wymiennik ciepła był wilgotny. Smrodek (właśnie po wyłączeniu) usuwam używając tego co w ASO, zdaje sie firmy Kent. Wyjmuje filtr kabinowy i wkładam rurkę od tego środka w kierunku konsoli centralnej i tam na ten wymiennik ciepła (parownik). Pół opakowania starcza na pozbycie się tego ale co miesiąc/2 miesiące to robie.

          Na tarczach też mam rdze na obwodzie (z tym, że mam 70tys km i 3 lata) po myciu czy deszczu na całych tarczach. Podczas chamowania jak mam otwarte szyby i jade dość wolno to też słychać jak hamuje ale jest to cichy dźwięk.
          Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
          ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
          http://www.termowizja.bielsko.pl/

          Komentarz

          Pracuję...